Inleiding
EHBO-vereniging Enschede verzorgt hulpverlening op diverse evenementen in Enschede en omstreken. Dit
doen wij met vrijwilligers en ondanks dat deze opgeleid en gecertificeerd zijn, kan er altijd iets
misgaan. Bent u door een u door een van onze hulpverleners geholpen en heeft u een klacht over een
hulpverlener, de behandeling of iets anders gerelateerd aan uw hulpvraag, dan kunt u gebruik maken
van deze klachtenregeling.
Procedure
-
Indien u een klacht heeft, dan kunt u deze schriftelijk indienen bij de klachtencommissie van
de vereniging. Deze is te bereiken via
klachten@ehbo-enschede.nl of per post: EHBO-vereniging Enschede, t.a.v. de
klachtencommissie, Roomweg 167, 7523BM Enschede. Vermeld in uw klacht in ieder geval het
volgende:
- Uw naam
- Hoe we u kunnen bereiken (bij voorkeur een telefoonnummer)
- Datum, tijd en locatie van uw hulpvraag
- Uw klacht
-
De klachtencommissie bestaat uit één bestuurslid en een niet-bestuurslid, de laatste is wel
actief hulpverlener. De algemene ledenvergadering benoemt deze commissie.
-
Binnen 5 werkdagen na ontvangst van de klacht, ontvangt u van de klachtencommissie een
bevestiging dat uw klacht ontvangen is.
-
De klachtencommissie zal uw klacht gaan onderzoeken. Hierbij wordt u waarschijnlijk uitgenodigd
voor een gesprek om uw klacht toe te lichten en aan om te geven wat u verwacht van
EHBO-vereniging Enschede.
-
Vervolgens zullen de betrokken hulpverleners, coördinator(en) en eventuele derden gehoord worden
en zal eventuele documentatie van de zorgvraag bekeken worden.
-
Uiterlijk 6 weken na ontvangst van de klacht zal heeft de klachtencommissie het onderzoek naar
uw klacht afronden. Vervolgens ontvangt u een, bij voorkeur schriftelijke, reactie. De
klachtencommissie kan naar aanleiding van de klacht een advies uitbrengen naar de
hulpverleningscoördinatoren en/of het bestuur.
-
Mocht het onverhoopt niet lukken het onderzoek binnen 6 weken af te ronden, dan zal de
klachtencommissie dit schriftelijk aan u laten weten.
-
Na het ontvangen van de inhoudelijke terugkoppeling van de klachtencommissie, heeft u nog de
gelegenheid om schriftelijk of mondeling hierop te reageren. Indien u geen reactie geeft, dan
wordt ervan uit gegaan dat de klacht naar tevredenheid afgehandeld is.
-
Naar aanleiding van elke klacht wordt een dossier bijgehouden dat tot 2 jaar na het afhandelen
van de klacht bewaard zal worden.